همای سعادت

هوماک – همای سعادت

Rate this post

هوماک – همای سعادت

هوماک به معنای همای سعادت است.

شرکت آرکا فنون تولید کننده و تامین کننده تجهیزات گلخانه هوشمند و کشاورزی هوشمند در ایران با بیش از ده سال سابقه اتوماسیون و هوشمند سازی صنعتی با نام تجاری هوماک در خدمت شما کشاورزان عزیز می باشد.

درباره نام تجاری هوماک:

هما پرنده‌ای افسانه‌ای و اساطیری است که در اسطوره‌های ایرانی جایگاه مهمی دارد. معروف است که سایه‌ این پرنده بر سر هر کس بیفتد به سعادت و کامرانی خواهد رسید، به همین دلیل هما به مرغ سعادت نیز معروف است.

همای سعادت

هوماک یا مرغ استخوان خوار (نام علمی: Gypaetus barbatus به معنی کرکس ریش دار) نوعی کرکس بزرگ است که در کوه های مرتفع آفریقا، جنوب اروپا و آسیا از جمله ایران زندگی می کند.

هوماک در تمام طول سال یک جا می ماند و هر فصل فقط یک یا دو تخم می گذارد و مانند دیگر کرکس ها عمدتا لاشه خوار است اما عمده غذای آن را مغز استخوان تشکیل می دهد.

هوماک استخوان های بزرگ را از ارتفاع زیاد به روی سنگ ها پرتاب می کند تا به قطعات کوچک تر شکسته شود و گاهی هم از لاک پشت های زنده به همین روش تغذیه می کند.

نقش این پرنده در سنگ نگاره ها و برخی از سرستون های پارسه (تخت جمشید) نیز پیداست و این نشان می‌دهد که هما در ایران باستان نیز پرنده سعادت بوده‌ است.

در تلاشیم تا محصولات هوماک چونان همای سعادت بر فراز صنعت کشاورزی و دامپروری کشور ایران به پرواز در آید و موجبات توسعه و رونق این صنعت کهن را فرآهم آورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *